
Do konfigurátora boli pridané ďalšie dve plug-in hybridné verzie nového modelu Porsche Panamera s cenami 105 500 a 119 00 € za kus. Pripravte sa na hustú nomenklatúru.
Obe verzie Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S E-Hybrid využívajú „výrazne prepracovaný“ 2,9-litrový benzínový motor V6 s dvojitým turbodúchadlom a „úplne nový“ elektromotor, aby ponúkli vyšší výkon, zrýchlenie ako na bežiacom páse a, samozrejme, väčší dojazd.
Panamera 4 E-Hy- zabudnite na to, prvá z nich spája tieto prvky do výkonu 464 k a 474 N.m, pričom 0-62 km/h trvá 4,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 174 km/h.
Druhá verzia má výkon 536 k a 553 N.m, vďaka čomu sa šprint 0-62 km/h zníži na 3,7 s a maximálna rýchlosť – „kde je to povolené“, ako Porsche urýchlene dodáva – sa zvýši na 180 km/h.
Obe vozidlá majú 25,9 kWh batériu (o 45 % viac e-šťavy, než sa dalo vyžmýkať zo starej batérie), ktorá umožňuje dojazd až 59 km len na elektrický pohon. Vďaka 11kW palubnej nabíjačke sa čas dobíjania zníži na dve hodiny a 29 minút.
Pripomeňme, že Panamera bola uvedená na trh so 4,0-litrovým motorom V8 Turbo E-Hybrid s výkonom 671 k a Turbo S E-Hybrid s ešte vyšším výkonom ešte len príde. Jeepers.
Porsche pripisuje svoje zisky v oblasti PHEV výkonnejšiemu motoru, ktorý bol do Panamery priskrutkovaný efektívnejším a ľahším spôsobom, pričom zotrvačná hmotnosť rotora klesla o 50 %. To sa podľa spoločnosti prejavuje aj na reakcii na plynový pedál. Regenerácia s výkonom 118 k znamená aj viac elektrónov recyklovaných pri brzdení. K dispozícii sú štyri jazdné režimy – E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge – plus nastavenia Sport a Sport Plus, ktoré plnia to, čo je uvedené na obale.
Adaptívne dvojkomorové vzduchové odpruženie Porsche je štandardom, rovnako ako aktívne riadenie odpruženia, ktoré využíva dvojventilové tlmiče na udržanie rovnej polohy karosérie Panamery za každých okolností. Nechceme si rozliať to ranné latte.
Panamera 4 E-Hy- 4E-H jazdí na 19-kách a dodáva sa s čiernymi brzdovými strmeňmi, hoci 4SE-H má 20-ky s červenými brzdami (na želanie je aj kyslozelená) a strieborné športové koncovky výfuku. Brzdy sa tiež vylepšujú a vpredu sa menia na desaťpiestikové jednotky; na želanie je k dispozícii karbónová keramika (440 mm vpredu, 410 mm vzadu), obutá do 21-ok.
Nové pluginy sú už v predaji a prvé dodávky sa očakávajú v druhom štvrťroku 2024. Vy si však počkáte na Turbo S, však?
Zdroj: TopGear