Technický šéf VW pre TG potvrdil, že „Golf je srdcom našej značky“. Plus: GTI bude žiť ako elektromobil.
Je to srdce našej značky. Golf nezabijeme.
Kai Grunitz, šéf technického vývoja Volkswagenu
Takto sa vyjadril Kai Grunitz, šéf technického vývoja Volkswagenu, pri predstavení nového Golfu Mk8.5. Ďalej potvrdil, že to bude posledný Golf so spaľovacím motorom. Keď príde ďalší, pravdepodobne v roku 2028, ak bude nasledovať pravidelný osemročný produktový cyklus VW, bude plne elektrický.
Čo potom s modelom ID.3? „Nie je dostatok priestoru na to, aby sme mali dva alebo tri rôzne modely vhodné pre toho istého zákazníka,“ hovorí Grunitz. „Začali sme pracovať na plne elektrickom Golfe. Máme konkrétne predstavy o tom, ako bude vyzerať, ale uvidíme, ako sa bude vyvíjať trh. Bude tam presah [medzi ID.3 a elektrickým Golfom].“
Hoci nechcel prezradiť, či je značka ID určená na smetisko, je jasné, že VW si teraz uvedomuje hodnotu značky Golf. To je dobrá správa. Keď sa celý automobilový trh rozpadá, je dôležité mať kotvy. S Golfom viete, kde sa nachádzate.
Bude to však len ID.3 v šate Golfu? „Ak prinesieme elektrické vozidlo s názvom Golf, musí to byť skutočný Golf. Musí vyzerať ako Golf. Musí byť cenovo dostupné ako Golf. Musí byť [schopné] ako Golf. A musí byť GTI.“
Grunitz sa nechcel bližšie vyjadriť k modelu GTI, ani k tomu, či bude mať pohon predných, zadných alebo všetkých štyroch kolies. VW môže vidieť výhody v tom, že si ponechá označenie R pre dvojmotorový variant. Nebude postavený na platforme MEB, ktorá je základom modelu ID.3 a takmer všetkých elektromobilov koncernu VW. Ďalej prichádza na rad SSP: Scalable System Platform. „Myšlienkou SSP je mať prepínateľné moduly,“ povedal Grunitz, „a spojiť ich všetky len do dvoch a pol platformy… začína sa od Pola a pokračuje až po Bentley Bentayga.
„Ide o to, aby sme mali rovnakú elektrickú architektúru. Dnes máte štyri alebo päť rôznych architektúr. Ale SSP bude spoločná elektronická architektúra pre celú skupinu.“ Ďalej sľúbil, že hoci to naznačuje ďalšiu homogenitu, v skutočnosti to každej značke umožňuje väčšiu slobodu pri navrhovaní a balení.
VW reagoval na kritiku modelom Mk8.5. GTI, ktorý sa predstavil cez víkend na Fat Ice Race v rámci osláv 50. narodenín Golfu, vracia zliatiny s telefónnym číselníkom a, čo je dôležitejšie, fyzické (a nie hmatové) tlačidlá na volante. Bude to posledný veľký Golf, alebo existuje nádej na jeho elektrickú budúcnosť?Zdroj: TopGear